Oct 4, 2008

LEBARAN di KAMPUNG KU

bersama suami tercinta

dari kiri : aku..suami..amin(adik lelaki)..mak (atas kerusi)..dahliah..ayah
mak dan anak-anak perempuannya..
ayah ngan amin


Alhamdulillah...lebaran ini disambut dengan begitu bermakna sekali...berlapang dada momohon maaf dan memaafkan ..bersembahyang raya di Masjid Kampung Berangan Enam Umbai..serba biru kami sekeluarga..tanpa perancangan..tapi kebetulan ..pastu berposing depan rumah..ambik gambau raya ala-ala CSI..kuang-kuang-kuang..tapi adik lelaki yang kedua beraya kat umah mertua tahun ni kat Kedah..sedih gak dia tak de..tak cukup lak rasa..

pagi raya pertama kami ke rumah atuk hasan.atuk sebelah ayah..(sedapnya makan sup gearbox)..rumah nek long(makan lemang)..long lelaki..long perempuan..long pernu..rumah abang jam (makan ayam goreng berhabis)..

kiranya raya pertama kami pengisiannya sangatlah padat..

13 comments:

xiiinam751, musafir denganMu said...

Nampak puas ya dapat beraya di kampung tahun ni.......
Moga dapat berjumpa lagi di Syawal akan datang!

kabussenja said...

norD, kebetulan juga menu kite seropa... hehehhe

AziS said...

satu Syawal menjelang tiba,
takbir bergema menggegar jiwa,
kalau ada salah dan dosa,
ampun dipinta di hari mulia.

~SALAM AIDILFITRI~

Superb GURU BaniHassim said...

setahun sekali ye akak balik nih??
ke tiap kali cuti sekolah??

dah lame xjumpe, musti byk bende nk dikongsi, byk bende nak bermanja...
lebih2 lagi dengan bonda tercinta...

Selamat Hari Raya...

Cikgooden ...(Selumbar Emas). said...

pernah rasa pengalaman ni...balik setahun sekali...layanan sedara mara..puh!.suka sangat. bila dah dok di keliling...dah kurang manis dah....

moga bahagia....

Si Kachak Suparjo said...

Perghh!

Awek sy nampak cun ah.

Cair beb.


Err, kak iparrrr.


ha ha.

Qaseh said...

ur family looks blue..hik...cayalah x rancang semua pakai biru...pakcik tu cm nak larik je..nak naik kete g mana tu..hehhee

serunaimalam said...

Memang gembira beraya kat kampungkan, tambahan bila adik beradik dapat kumpul..saya dapat beraya di kedua2 kampung, seronok sungguh...tapi kaki krem sebab Highway jem...

mizlan said...

wow..padat jadual beraya mcm artis..aku tahun ni beraya di labuan ja..har2 pagi beraya..petang aku memancing ..he2..gian beb

santalia said...

Salam Aidil Fitri. Semoga puas beraya di kampung dan selamat kembali ke Negeri Di Bawah Bayu

umie@kakyong said...

Nordee,,
meriahnya raya.... pasti seronok bersama keluarga... sup gear box... perghhhh sedap tu .

syah shah said...

Selamat Ari Raye kak Nordee... :D

Sakan beraya ye?? Pengisian ape yang padat tuh? Pengisian hari ke pengisian perut?? Heheheheheheh :P :P

Mohd Shukri b. Mohamad Jani, Rafidah bt. Hamdan said...

salam
wah,,ijul ala2 zaman 70-an la.. songkok senget nyer..hehe
cantik gambar...nikon D60 ehhhh..
re: baju raya thn ni org kampung sponsor so xleh demand. pakai aje apa yg diorng beli..hehe