Oct 15, 2015

mengisi borang pindah

Saya dah isi borang untuk pindah balik ke melaka.....mengajar di kampubg halaman...walaupun ikut syarat dah layak sangat mintak pindah...tapi dengarnya pengetua saya tak sokong untuk saya berpindah 😢😢😢😢😢..apapun Allah lebih mengatahui apa yg terbaik untuk kita....amin

Oct 8, 2015

Dengar dan Baca



Bila jiwa kita rasa kosong...atau tak bermaya bacalah dan dengarlah bacaan Alquran..mungkin rasa kosong itu sebenarnya jiwa kita perlukan makanan rohani...

Ada ketikanya apabila kita sibuk dengan rusan anak2. .kerja..atau lebih tepat lagi dengan urusan dunia kita terlupa betapa jiwa kita kelaparan...akhirnya kita rasa tak puas dan rasa kosong walaupun hakikatnya kita rasa sangat penat..

Waktu petang...selepas jam 6.30 selesai anak-anak sembahyang maghrib...sementara menunggu isyak jadual saya ialah mengajar anak anak mengaji Iqra..dan menghafaz ayat lazim untuk mereka baca semasa solat...saya akan berasa sangat PUAS selepas itu...TAPI..kalau aktiviti tu tidak dapat  dibuat jiwa saya memang rasa tak puas dan tenang...seolah olah saya sedang menganiayai jiwa saya sendiri ..sebab tu jika saya mula berasa kekosongan saya tahu puncanya di mana..
Kena check balik solat..quran..

SESUNGGUHNYA DENGAN MENGINGAT ALLAH JIWA KAMU AKAN MENJADI TENANG


si Godoot

Dua minggu lepas ...masa ada orang datang rumah betulkan paip tangki rumah yang bocor saya kebosanan sudah kat rumah..saya pun keluar pergi je kedai runcit lebih kurang 500 meter dari rumah berjalan kaki...masapulang dari kedai saya dengar suara anak kucing nyaring mengiau ngiau...saya tercari cari..sekali saya nampak sekor anak kucing lebih kurang usia dalam 3 minggu ada kat tepi jalan...tengok dari rupa..kucing tu memang sihat...mungkin juga mak kucing ni tertinggal anak dia masa proses mengalihkan anak...

Saya pun tunggu lah..kot kot mak kucing datang balik...lebih kurang 15 minit..saya pun malas dah nak tunggu...muka sangat hina dok menjenguk2 dalam rumah orang  mencari ibu kucibg...  akhirnya saya bawa pulang...

Selepas menghadapi cabaran nak kasi susu dalam botol...cabaran anak meow menangis ...akhirnya dah dua minggu saya bela dia..

Sekarang senang dah nak urus....saya namakan dia GODO`OT ...dalam bahasa dusun..kalau bahasa malaysia maksudnya..rakus..atau gelojoh gitu...sebab si Do`ot ni kalau menyusu...memang sangat rakus  😆
Gemuk tak saya

Oct 6, 2015

Ulangkaji

Silibus dah habis lama dah...hari hari gi sekolah buat ulangkaji jelah dengan anak anak didik.... bukan berniat pilih kasih...tapi kasih sayang itu adalah anugerah. ..entah kenapa anugerah kasih sayang dengan kelas ni lebih sikit ...mungkin bila pelajar mendengar kata..menghormati guru...bersemangat dan sentiasa bekerjasama maka rasa kasih itu bertunas dan tumbuh dengan baik sekali

Ambil gambar untuk ucap SELAMAT HARI GURU SEDUNIA ~ 5OKTOBER