Sep 20, 2008

Lagi 4 hari


Kalau gi KK ..santai-santai kat tepi laut ni..macam-macam kapal terbang yg mendarat boleh kita nampak...MAS..AIR ASIA..DRAGON AIR..(dll) dan bila nampak je kapal terbang mesti teringat kampung...huwaaaa...lagi 4 hari aku nak balik kampung..menghitung hari tuh..rindu giler...lagipun dah 4 tahun beraya di Sabah..rindu nak merasa suasana beraya kat Melaka..pagi raya yang ada mak ayah..kalau kat Keningau..kami beraya ngan kawan-kawan..hari2 gi open house umah kengkawan... .....

hati aku cam dah tinggal separuh je kat Keningau ni..kat sekolah pun macam dah dipenuhi dengan mood raya @ mood cuti...kengkawan sibuk beli kuih raya (macam tak dengar pulak yg buat sendiri..kih kih kih)..sibuk belikan anak2 baju raya..nak tukar duit raya..


semoga perjalanan kami nanti selamat adenya...
INSYAALLAH

6 comments:

mizlan said...

huwaaa...aku pun nk balik raya gak..tp tahun ni aku beraya kt labuan jer...lg pun ujung tahun niu aku belanja bala tentera aku kt kedah dtg labuan jalan2..kira beraya juga..bak kata pepatah jerman.." kalu tak buleh balik kg beraya..kita bawak satu kg beraya tempat kita..har..har..."..apa-apa pun semoga perjalan sahabat ku nanti selamat sepanjang perjalana..amin..jemput2..tambah nasi jgn malu2..raya ni aku buat rendang haruan..he2

xiiinam751, musafir denganMu said...

ckLah tak pernah rasa bestnya balik kg,sbb memang tinggal sekampung dgn mak n mertua!!!

Teringat kt adik ckLah yg tggl di Jalan putatan. Tahun ni mrk tak balik. Rindu sgt kt adik ipar dan anak2 buah....yang telor bahasanya sering buat kami ternganga.

p/s: Eh..kita dah nak mula cuti raya ke...Tk perasan le pulak..he...he

Cikgooden ...(Selumbar Emas). said...

pernah rasa perasaan macam tu...seronok mengalahkan budak2 nak pegi rombongan sekolah...malam dah tentu tak leh lena tidor..ha ha ha.

Eija Sam a.k.a Purple 28 said...

selamat beraya di kampung..

ku tak sempurna said...

dah lama teringin nak gi sabah... masa belajar dedulu... member ramai sabahan... tp smpi skrg tak smpi sana lagi... bila la agaknya... tggu kawin dgn org sana agaknya... ahakssss gatal plak di bulan pose :D

che mat said...

Selamat Hari Raya..!!. Saya balik juga. Tapi hari Raya Haji nanti.