Sep 7, 2008

KERJASAMA



tengok tu..betapa gigihnya sang semut dan rakan-rakan bekerjasama membawa nasi kering ke sarang mereka..gambau ni kat belakang rumah je..sebab sang suami ni tak de kije le agaknya maka sang semut terpaksa menjadi model untuk bahan fotopages dia..dan sang isteri ni pulak telah mencilok gambarnya ini tanpa mintak kebenaran..(tak pe..kang bagitahu kat dia..hehe)

..yang berat akan jadi ringan kalau sama-sama memikul ..begitu juga kehidupan kita sebagai manusia..sama ada pekerjaan atau bebanan perasaan..andainya dikongsi...segalanya akan jadi lebih mudah..kalau kat sekolah pun camtu jugak..ada pelajar agak mementingkan diri sendiri..tapi ada juga yang sudi memberi bantuan pada rakan-rakan dengan senang hati..ada sekali tu sorang pelajar aku dengan gigih mengajar kawan sebelah dia add math..bila kawan dia dapat je buat sampai habis..ketawa besar dia..

"naa..dapat juga kau buat"..aku yang memerhatikan peristiwa itu juga tertawa lucu melihat aksi pelajar aku tu.....hai..macam-macam cerita dan peristiwa berlaku kat sekolah ..rasa cam nak tepek lak gambar diorang kat sini..nantilah ..entry akan datang

apa yang kita beri dengan penuh keikhlasan InsyaAllah redha Allah akan menjadi milik kita jua

6 comments:

santalia said...

Slogan cerita Wonderpat patut dijadikan inspirasi "Apa yang penting...kerjasama"

serunaimalam said...

Kerja sama-sama pun penting gak...

Si Kachak Suparjo said...

Bersatu kite teguh,
bercerai kawin lain.


err, relevan ke kak?

theconfused said...

apa yang penting.... kerjasama!! hehehe..

tasikmerah said...

genit sungguh semut itu... :p

nordee said...

re: santalia...ye betul tu

re: serunai malam ..yg tu pun penting gak..kang jangan cakap jer..last2 sorang je buat kerja

re: si kachak...kau memang..tak de ingat lain..emm

re: the confused..salam ramadhan..selamat datang ke blog kite

re : tasik merah..bile le saya nak jadi segenit itu..waa