Sep 9, 2008

Hari Ahad Yang Ceria





Ahad lalu aku dan suami ke Kota Kinabalu...seawal jam 6.50pagi kami bertolak..nak ke Pasar Tamu Gaya sebenarnya..mencari cenderahati untuk dibawa pulang raya nanti..Alhamdulillah dapat juga membeli keronsang..gelang mutiara dan kristal..butang baju melayu untuk kaum kerabat kat kampung ..maklum le..sedara mara ramai...

Alhamdulillah perjalanan pagi kami begitu menenangkan..sejuk dan damai sekali negeri di Bawah Bayu ini....serasa hati dan perasaan terbuai bersama damainya suasana pagi di Banjaran Croker..

Habis bershopping kami singgah bergambar di tepi laut mengadap ke Pulau Gaya..walaupun cuaca agak panas...tapi..masih membahagiakan..mungkin Berkat Ramadhan ada di mana-mana..Maha Suci Allah...

15 comments:

Superb GURU BaniHassim said...

waaa...shopping souvenir nk bwk balik raye ye??

awai kuar rumah ek??
happy shopping...
jgn rambang mate sgt...

Si Kachak Suparjo said...

Soevenir ntuk sy ade x? :p

Cikgooden said...

wah! shoping nak bawak balik raya?..tu acara mesti buat sebelum balik kampung....ada pegi pasar pilipin >.kirim beli butang baju melayu mutiara...

nak tanya
masih ada lagi...pakcik2 pilipin yang menjadi tailor di sepanjang jalan kat pasar pilipin?..

ada lagi budak2 jual rokok keretek..satu pak, dua pak?..

ada lagi org jual golok kota belud di tamu jalan gaya di K.K?

ada lagi ker bas di K.K, warna hijau, yg selalu aku naik dari Bkt Padang jika nak kebandar?. seawal posting dulu?.

ada lagi ka?
ada lagi ka?

Aku Rindu Kota Kinabalu Sabah
Hu HU HU

syah shah said...

amboih, kemain lagi bergambar... Hik hik hik hik :D

Cam bess jek bergambar tepi laut... Huhu... dah lame tak jejak ke pantai... Teringin~~ Hehhehheh :D

padelkopak said...

butang baju mayu die lain dr yang kat semenanjung ke?apa yg lainnya?bak aku satu...nnt bayo....hehe

umie@kakyong said...

Nordee... tentu dah mula membilang hari nak balik ke kampung beraya la ye.... shopping sakan tu... utk umie tak ada ke?? hihihihi

Shais said...

salam,

wah...dah siap shopping utk family ye...

DUNIA KUCING KAMI said...

Salam Ramadan Nordee, semoga sihat selalu dan puasa kita diberkatiNya. Btw... ada enti baru di dunia kucing - cerita sedih. http://duniakucing.blogspot.com

xiiinam751, musafir denganMu said...

nak mutiara...nak mutiara...hu...huuu...

mizlan said...

kaurang ni beli le borong dgn tokey2nya skali kt pasar philipin tu?..har...aku bulan puasa ni memancing gak tp slow skit..kadang ada rezeki...kadang2 3jam mmcing dpt loteh jo...salam ramadhan sahabatku...ingat lg aku...masih xcayo roti canai 12 biji leh abis ...hebat ..he2

nur'ain said...

salam! ^_^

kak, cam best jep duk sana...lagi2 dengan suami tercayang. ehehe.

saye teringin juga nak ke sana..tapi takut pon ade juga..eheheh.

che mat said...

Best nye.

Angin laut. Tentu nyaman.

Tiada laut disini!

Qaseh said...

wah best arr jejalan....
tahun ni balik raya kampong erk...patutlah shopping sakan....

nordee said...

re : BH ..ye le..lama dah tak balik kena le belikan buah tangan dan kaki..hehe

re : sikachak...ada..nanti akak bagi kau...sotong kering..boleh?? hehe

re : cikgooden ..sekarang dah kurang sikit budak2 yg jual rokok kretek tu...tapi bukan tak de terus...sekrang penguatkuasaan lebih baik sikit dari dulu

golok kota belud..ade...

bas kuning tu..tak tau le pulak...saya kan duduk keningau..tapi bus station KK dah pindah tempat lain...kat situ dah diganti landscap yg menarik gak

re : syah..kita memang suka posing...sakan youuuu

re :umie...hari2 kira ni ..12 hari...sebelas hari..huwaaaa lindu oo

re:padelkopak..boleh2

re :musafir degan mu...datanglah sabah...mutiara murah2

re : nurain...best posting Sabah...byak benda baru boleh belajar kat sini

re :che mat...balik le malaysia raya ni

re :qaseh....shopping sakan akak..hehe

Linda S. Socha said...

Nice blog. Lovely photos. I am sorry I do not speak the language!
Linda