Sep 2, 2008

BIASA-BIASA AJE..



Sudah dua hari umat Islam menunaikan ibadah puasa..Alhamdulillah..kesihatan yang diberikan pada aku tahun ni baik sekali..jadi puasa dapat berjalan seperti hari-hari biasa..rutin harian tidak terjejas hanya kerana siang tak makan dan minum..dan kat sekolah pun sibuk cerita resipi2 nak cuba untuk berbuka puasa..maklum le ..selalu sibuk ke kantin ..jadi aktiviti itu telah ditukar kepada sesi menukar resipi..

Kat sini waktu sahur mungkin habis awal jadi jam 3.50 aku dan suami dah bangun untuk bersahur..makan ala kadar dan waktu berbuka seawal jam 6.22 petang.. jam 4 memang dah start masak..juadahnya biasa-biasa aje...sebab kat Keningau ni Pasar Ramadhan nya tak sepopular di semenanjung..jadi menu berbuka adalah menu harian biasa...jarang sekali beli di luar..memang biasanya masak kat rumah ..

Hari ni masak nasi..ikan pari bakar..ikan pari masak asam pedas (lauk melaka nih) dan tauge goreng sos tiram.. kuih tepung pelita..Alhamdulillah..kenyang..hehe

10 comments:

umie@kakyong said...

Salam Nordee...
Rajin nya masak... pukul 6.22ptg nordee dah buka pose... umie baru sampai umah tengah berperang kat dapor... hihihi...

selera masakan nordee

selamat berpuasa.

AziS said...

sedapnya menu buka posa...bestnyer

cikgooden said...

wuina!..berapa org makan tu?..macam tak habis ja kan.

Si Kachak Suparjo said...

Kak,
kalau betol baik hati, poskan lauk tu kat aku.

Lapor la wei.

tasikmerah said...

sedap tu weh....

ziarah ke rumah kamu.

che mat said...

Sedapnyaaaa......

saya pula hari-hari, nasi telor kicap, nasi telor kicap.

semalam saya cuba juga untuk memasak kailan ikan masin.

Sedang syok masak, baru teringat yang saya tak pernah masak kailan ikan masin. Dah tu ikan masin tak ada pula.

Apa lagi, hantam saja la....

Walaupun pahit, ku kunyah jua.

Ich weiss es nicht.

mizlan said...

wow..hiasan ala2 hotel gitu..kelas habis..mcm tukang masak profesional tu..klu mcm ni tak laku bazar ramadhan kt keningau...he2..;p

syah shah said...

sedapnye pari bakar... kene plak cicah ngan air asam... pergh~~ Ahaks!! tak buleh jadi, ujung minggu kene pi pasar carik ikan nak bakar jugak... heheheheheheh :D :D

13may said...

tepung pelita :)

Superb GURU BaniHassim said...

waa....tepung pelita...
nak pat hingget makcik...hehehe..

buat sendiri je...besh...

dengan lauk ayam siap garnishing lagik...cam nak masuk buku resepi chef wan lak...hehehe