Aug 26, 2008

EDISI TERINGAT KAMPUNG


Mungkin tak lama lagi dah nak puasa..maka ingatan kat kampung rasa menyentak-nyentak dalam hati..teringat mak.. (moga cepat sembuh).ayah..adik-adik..keluarga mertua..alahai feelinglah pulak..seperti yang pernah aku cerita dalam n3 lepas..kampung aku adalah Kampung Umbai..Melaka..yang terkenal dengan medan ikan bakar..gambar kat atas ni pun gambar kat Medan Ikan Bakar Terapung..Umbai..kalau datang Umbai singgah lah makan kat sini...(nak promo nih)..pemandangan kat sini pun cantik lagi damai..kalau beriadah petang-petang memang bestlah..waaa..rindunya...InsyaAllah raya ni kami sekeluarga akan pulang ke kampung setelah 4 tahun berturut-turut raya kat Sabah..tak sabau betul...rindu kat cendol pasar malam Telok Mas..huwaaa..waa

17 comments:

Sufi Idany said...

Sejauhmana pun langkah di heret tanah laman kampung tetap di hatikan? ehehe... akak, thanks ek tglkan komen kat entry sy.... tak sangka lak sy terima tetamu dari Keningau....

Selamat Berpuasa...

Si Kachak Suparjo said...

Datang-lah melakeeeee!

Ali Mamak ngan Abon promote dalam lagu diorang.


Kak, kem salam kat adik akak tu eh.

ha ha.

ku tak sempurna said...

tak pernah smpi umbai... setiap kali gi melaka, teringin nak mkn ikan bakar kat umbai... tp slalu sesat... next time kena gi gak...

nordee said...

re : si kachak suparjo..ye ye..nanti kita sampaikan...

re : sufi idani..tetamu keningau ni sibuk nak cari kengkawan cecikgu dar seluruh malaysia..untuk berkongsi pengalaman dan menambah ilmu di dada

serunaimalam said...

Selamat Beraya kat kampung halaman..boleh datang rumah saya kat BPahat...1.30jam jer dari sana tu..

13may said...

alehaiii....hahha hahha

cikgooden said...

dulu pernah sekali terkena...sambut raya kat K.K..( pagi raya tahun tu, kedengaran la esak tangis sayu dua makhluk laki bini di sebuah kawasan perumahan Taman Jindo, Luyang sebab tak dapat beraya di kampung

nordee said...

ala...kasiannya cikgooden..saya tak delah sedih sangat..tapi kekejap tepon kampung..kekejap tepon kampung..pempaham jelah

si tikus kampung said...

dekat la dengan umah nenek gua..

Shais said...

salam,

seronok ada kampung.

kampung kita kat sini la Kolumpo ni....wawaawa

syah shah said...

Subhanallah... cantik betul gambo... :D Pandai sunggoh incik suami awak menangkap gambo... Huhu~~

Best ade kampung kan? Kite nih, bile dah kawen barulaa merasa balek kampung... Kalo dak raye kat bandor aje manjang... hik hik hik hik :P

santalia said...

Dulu selalu singgah kat Medan Ikan Bakar tu, tapi mahal lah.....

xiiinam751, musafir denganMu said...

Salam ziarah...
Salam merdeka...
Salam Ramadhan....

Superb GURU BaniHassim said...

itulah hikmahnya Allah jadikan bulan puase dan hari raya...
dah pergi akan pulang ke tempat asalnya dan mencari kemaafan...

tautan silaturahim terjalin kembali...

musti rase rindu sesgt kan kak, teruja nak balik raye...
:)

nordee said...

re : tikus kampung..umah nenek kat mana?

re : syah shah..kalau camtu cecepat le kawin

re :santalia..tulah memang mahal sikit..mungkin sebab jadi tempat tumpuan

re :musafir..salam ramadhan

re : bani hasim....memang rindu giler dah ni...asik telefon kampung je...sehari sampai berkali2

syah shah said...

saye dah kawen dah pon... sekian pengumuman, mekaseh... :P :P

wkb said...

Say pun rindu kat kampung gak. Entah bila lah ada rezeki nak balik raya kat kampung. Syahdu la plak....Kita serupa!

wkb