Aug 21, 2008

ADIK POMPUAN KU NAN SORANG



adik beradik aku 4 orang..aku anak sulung...mak aku ni bagus betul susun bila beranak..selang perempuan lelaki...pastu selang umur kami pun jauh2..jadi semuanya puas manja..yang kat atas ni satu-satunya adik perempuan aku...sebab sorang kira sayang sangat la kan...kalau dia baca ni mesti dia rasa loya2 gitu...kuang3..tapi memang boleh di haraplah dia ni..sebab aku jauh kat Sabah...abang dia keje kat JB yang kecik duduk asrama...jadi urusan rumah dia yang uruskan..sakit pening mak ayah..servis kereta..jadik driver ke sana ke mari...kira penting sungguhlah adik pompuan aku ni...sebagai along aku terhutang budi sangat kat dia...sebab dia tak pernah merungut jaga mak dan ayah...pandai jaga hati keluarga..dan semakin matang menilai hidup...dulu dia ni keras hati...terjal betul..tapi mungkin usia mematangkan dia..sekarang ni pulak..padah kuat melalak..sesikit je nangis..sesikit je keluar air mata..aku sentiasa mendoakan kesejahteraan dia..kesejahteraan kami semua..yang bestnya..kami ni sama2 suka kucing..kalau telefon berjam2 cerita pasal kucing giler betul..pastu semua tabiat kucing kami suka tengok..LOVE U..MMMuuuahh..kih kih

8 comments:

cikgooden said...

akum kak nordee..he he he...

...

fulamak...kimanis tu...teringat masa dok kk...selalu gi makan jagung bakar kat tg Aru...sementara menanti waktu maghrib...syahdu (terus ingat kampung halaman..)

nur'ain said...

Salam kenal....^_^

cantik..manis adik awak.

Shais said...

salam nordee,

bertuah sungguh dapat adik yang bertanggungjawab.

have a nice weekend

syah shah said...

Assalamualaikum...

Kunjungan balas nih... :D Salam kenal...

Waa... jauh merantau yek dari Melaka ke Sabah??

ku tak sempurna said...

aku ada adik pompuan gak... beza umur kitorg 4 thn.. kira jauh la gak kan... tp slalu gaduh2 manja... sering tak sependapat... mungkin sbb kitorg sama2 virgo... takleh nak mengalah... adik kena la mengalah kan... :D

Superb GURU BaniHassim said...

saye pun suke kucing...
suke belai kucing, suke dera kucen..
harhar...

kem slm kat adek yee..??? ;)

Si Kachak Suparjo said...

Kak,
kalau aku nak sayang adik akak ni gak, bleh x?

ha ha.

Kunjung balas.

nordee said...

re :superguru -nanti saya sampaikan...ahaks

re : ku tak sempurna..gaduh2 manja adik beradik..biasalah tu

re :si kachak parjo..nak sayang ??? bolehhhh