Jan 2, 2013

Mereka ke Sekolah TADIKA

Alhamdulillah...anak-anak saya dah masuk sekolah...macam-macam rupanya perasaan yer bila anak masuk sekolah untuk pertama kali..cuak pun ada..risau pun ada..macam-macam dalam fikiran saya..nak ketandas macam mana.. pandai berkawan ke tak..membuli atau dibuli..boleh berdikari atau tidak...haiihh...anak-anak nak pergi sekolah mama dan papa yang tak lena tidur...padahal dulu masa saya sekolah tadika kemas pergi sendiri je..mak tak hantar pun...tinggi kan kepercayaan mak kita dulu-dulu..hoho..oppss lupa hari pertama mak hantar.. :) hehe

Lagi satu perkara yang merisau kan saya ialah..kakak Nur Zuyyin memang bergantung dengan adiknya...saya takut mereka tak boleh berpisah kelas...

dan hari yang ditunggu-tunggu pun tiba...2hb Januari ambil pakaian di sekolah.. 3hb Januari mula sekolah...

sekolah ni dalam kawasan sekolah yang saya mengajar...dekat je kalau nak pergi tengok..senang nak hantar dan nak ambil.. sekolah ada 6 kelas..Ariq di kelas pelajar 4 tahun..(walaupun sebenarnya dia baru 3 tahun setengah) ..kelas Ariq namanya Morning Glory.. kakak di kelas pelajar 5 tahun.. (padahal baru 4 tahun sebulan)..kelas kakak namanya Orchid..
Hari pertama tak de sesi P n P pun...belajar suai kenal dan biasakan diri dulu

sebelum pergi sekolah salam kakak mery merangkap bibik cik yin dan ariq

ini adalah senyuman palsu..sebab sebenarnya dah nak nangis dan pegang tangan mama je

sampai je sekolah terus eja nama dia kat ata meja..ARIQ..poyolah ariq

dah mula buat muka cuak..haha


macam boring sikit mula2 sebab kawan semua pompuan

masa ni dia cakap...mama pegilah balik kat sekolah mama...eksen

Kesimpulannya 80% ok...tapi disebabkan ariq batuk dan selsema..muka dia cam mengantuk je..kakak pulak  cikgu kata menangis sekejap..tapi lepas tu ok.. bagus...esok kita belajar lagi yer nak..

1 comment:

myfreeminded said...

Cantiklah baju sekolah tadika mereka, biasanya hari pertama anak2 sekolah, parents yang terlebih main perasaan, ni pengalaman saya lah. Hehe, syahdu lebih dari anak. :)