Jul 27, 2008

TADIKA

TADIKA
Memula sekali dulu sekolah kat Tadika Kemas Umbai..2 tahun..start dari umur 5tahun..pastu tahun berikutnya aku eksen le sikit ngan budak2 baru masuk...senior le kata kan (aku tak tau jugak aku nampak eksen ..tapi kawan aku dak zil bagitahu aku)..ha ha ha ha ..Terima kasih Cikgu Tadika ku..Cikgu Rosnah..walaupun masa tu silibus sekolah tadika hanya belajar lukis-lukis dan main permainan..(tahun 1982-1983 le katakan) tapi banyak mengajar aku macam mana nak berkawan..nak hormat cikgu...orang tua..dan terima kasih juga pada tukang masak sekolah aku tu..cik enon (arwah) sebab masak best-best untuk kami..kekadang tu sampai bertambah-tambah. Yang aku ingat masa sekolah tadika dulu kalau hari raya kami akan jalan ramai-ramai pergi rumah ke rumah..beraya sakan ..sampai senak2 perut (mak kata sampai kebotong perut)...tapi aku lupa dah mak masak apa kalau kengkawan sekolah tadika aku datang rumah..
Pastu masa sukaneka..pun best jugak..buat kat Serkam..aku masuk acara tiup belon ngan kepit bola...ada lagi gambar tu..tapi sekarang aku takut lak nak tiup belon..nak-nak part yang nak pecahkan bila dah besar belon tu..huhuhu
Kawan baik aku masa kat Tadika ..dak Ijal..Hafizal kalau tak silap nama penuh dia..lama dah tak dengar cerita dia..maklum le dia ni dulu budak cerdik kat sekolah..belajar kat asrama penuh..pastu sekarang dah kerja bahagian multimedia..ada gak iklan kat tv tu yang dia buat aku dengar..dulu dia ni lembut sikit..manja....kalau aku panjat pokok mesti dia tak join sekali sebab mak dia memang marah kalau panjat-panjat pokok ni..kiranya dia ni anak kesayangan jugak ler..huhu. Dulu aku pergi balik sekolah dengan dia lah...last aku jumpa dia masa tunggu result SPM..lama dah..apa kabau agaknya kau sekarang..
Seingat aku start dari umur 6 tahun aku dah pandai membaca..dan sejak tu aku memang suka sangat membaca..apa-apa je keratan akhbar..iklan..semua aku baca..tapi yang ajar aku membaca bukan sekolah Tadika aku..tapi mak aku...mak aku garang weiii..tapi bestlah..sebab dialah aku jadi orang..ayah aku best jugak..tapi dia ni sempoi nau..(jangan marah ayah)
Dan ada sekali masa sekolah tadika tu aku kerintingkan rambut aku..apalagi glamour giler laa aku. wa wa wa

No comments: