Jul 30, 2008

Lepas U

Habis U tahun 2000 (tak sangka dah 8 tahun aku tinggalkan UTM yang aku sayangi..rindunya..la hai) . Sebulan sebelum habis tu sibuk jugak aku mintak kerja ..isi resume semua..macam2 kilang aku mintak..lebih kurang sebulan jugaklah menganggur..pastu dapat kerja kat POK (Perniagaan Orang Kampung)..memula tu sebagai Eksekutif R&D..pastu tukar ke Eksekutif Q&A..tapi yang sayangnya apa je yang aku belajar kat U dulu macam tak relate jer...tapi sekurang2nya kerja lah jugakkan...kat sini aku kena uruskan kualiti ubat yang dihasilkan mesti memenuhi spek yang ditetapkan Kementerian Kesihatan...pastu uruskan sekali pendaftaran ubat-ubat baru...syok jugak...tapi penatlah sikit..kat sini kawan2 baik aku dak chella..rosmah..saiful..dan makcik2 yang kerja kat bahagian production..yang bestnye kat sini selalu le ada makan2..makcik2 tu rajin bebenau buat makan2 nih..masa kerja kat sini aku mohon le masuk maktab..(masa ni aku dah bertunang dah pun ngan mamat tu)...mohon KPLI..tunang aku pun mohon jugak..masa tu dia jadi Production Engineer kat Isotop..kat sebuah kilang perabut kat Muar..

No comments: