Apr 10, 2012

BEBAS LAMPIN


anak dara dah...

teruna mama
Kakak Zuyyin genap 3 tahun..adik ariq 2 tahun 6 bulan ..kira oklah kan..."tu pun ada jugak mak perli..alah masa korang kekecik dulu umur setahun dah tak pakai...hohoho...budak-budak sekarang malas nak atur anak kencing.."...mak tak pe ...suri rumah sepenuh masa ..anak mak lain..kerja..hehe alasan......


Alhamdulillah sejak 4 bulan lalu Zuyyin dan Ariq dah tak payah lagi pakai lampin pakai buang...selamat duit mama.... Mula-mula tu memang susah jugak...terlepas jugak sana sini...penatnyalah nak bersihkan dan mop semua...tapi lama-lama ok jugak..tapi memang kena usaha lebihlah...balik-balik kena bawa ke bilik air...sekejap-sekejap kena tanya..nak kencing tak..nak berak tak...kadang-kadang bila asyik sangat main sanggup tu tahan kencing..sampai terkepit-kepit...tu yang  tak sempat bukak pintu bilik air dah meluncur laju..

Masa mula-mula dulu nak buang air besar lah payah sikit...kena pegang tangan sebab bebudak ni cuak takut terbolos..padahal dah ada pun alas ..tapi lama-lama.."mama keluarlah ...dah sudah nanti kakak panggil"..eleh eksen..

Waktu malam pun sekarang dah bebas dari pakai lampin ..boleh dikatakan 100 lah dah tak pakai ..tapi dengan syarat sebelum tidur kencing dulu...pastu malam sebelum tidur je minum susu..lepas tu tak boleh minum lagi masa tengah malam...kalau tak memang akan terkencing..yang bagusnya kalau nak rasa terkencing tengah malam tu pandai jugak mereka kejutkan mama...

Berapa yang mama jimat untuk kos lampin bebudak ni untuk sebulan  ..RM 150....yooo  jimat duit dan kurang pencemaran..

# yang tak bestnya kalau pergi makan kat kedai mesti nak jugak gi toilet...bukan kencing pun kadang-kdang tu...saja nak melawat tandas kedai # cheeeeeeh


3 comments:

syah shah said...

aawww~~ Sweetnya kakak Yin duduk elakang tirai... :D

Rumah Kuning said...

bab pergi tandas kedai makan tu yg tak syok. kadang2 keluar je dari tandas tu, kita dah selera nak mkn.hehehe

nordee said...

Syah ... yin kalau bergambau memang nak pandai posing..haha

Rumah kuning : tulah pasal...bikin hilang selera