Jan 2, 2009

Salam Maal Hijrah dan Salam Tahun Baru


Hai semua...belum terlambat rasanya saya mengucapkan Salam Maal Hijrah 1430 dan Tahun Baru 2009 kepada semua... Begitu cepat rasanya masa berlalu..mesti tahun ni berebut-rebut orang nak kawin ke..tunang ke..pada tanggal 09-09-09..maklum ler baik punya nombor...masih lagi saya ingat pada tanggal 9.9.99..kami meraikan birthday roomate saya..suriati paiman + semua kami yg lahir bulan 9 pada tahun tu...masa tu tahun 3 di UTM...di bilik kami yang besar tu..kami buat le majlis ala2 makanan ringan ..maklum le..itu je yang mampu..dan memakai pakaian kegemaran memasing...sebab kat luar semuanya bertudung litup gitu...kat dalam hostel meriah sakan ler....dan bila dikenang kembali..dah 10 tahun dah berlalu...zaman remaja yang gemilang..wah..gemilang le konon...ok la tu kan...kami remaja yang tak pandai gi kelab yang bukan-bukan..tak pandai naik motor ngan mana-mana lelaki..dan tak keluar kolej tak tentu hala..ambik Ko-Kum pun Iqra gitu...huaaa..hua..hua..terlebih perasan lah pulak...sebenarnya saya sangat bersyukur..kengkawan kat U dulu semua yang baik-baik belaka...kalau nampak lain sikit tu ..pandai2 le saya beralih arah...penting sebenarnya memilih kawan nih....takut-takut orang yang tak kuat iman macam saya ni tergelincir pulak...mencegah lebih baik dari mengubati.... dan saya masih terus mengharap begitu...saya kekal menjadi muslimah sejati..walau pun sukar kadang-kadang..semoga tahun baru ni dapat menghijrahkan diri pada kehidupan muslimah yang lebih sempurna..mentaati suami dan ibu bapa..dan berusaha menjadi ibu yang baik untuk anak-anak saya..guru yang cemerlang dan terbilang untuk pelajar saya dan tuan yang baikkkk untuk kucing-kucing saya....AMIN

11 comments:

Tirana said...

Salam Ma'al Hijrah dan selamat tahun baru..Semoga tahun ini membawa kebaikan kepada kita.

Chekgu BaniHassim said...

lorr...kat atas ni pebende spam ni kak...
better akak padam kak,panjang gile lak tuh..

saye pon lelaki dlm kategori akak kut..tak pandai nk kuar2 malam, kuar rumah bwk anak dara orang...
smpai la ni tak jumpe lagi cinta hati..kawan2 tu ramai laa...

smoga hajat 2009 ni terlaksana la ye, si ibu kucing...hehe

kabussenja said...

salam Muharram dan thn baru 2009... jadikan terbaik dari yg baik, smoga baik-baik aje..

santalia said...

Salam Hijrah buat Nordee, moga terus sabar dan menjadi pendidik yang bermotivasi...

ku tak sempurna said...

salam maal hijra

dan

selamat tahun baru...


semoga diberkati dan dilindungiNya selalu... aminnn

Qaseh Qasturi said...

selamat...semoga tahun ni lebih meriah dan lebih rezeki..InsyaAllah...
tomei nanih dak Yin....

syah shah said...

Selamat Tahun Baru kak... :D

Semoga segala yang akak impikan tercapai... :D

serunaimalam said...

Selamat Tahun Baru, Salam Maal Hijrah...semuga tahun ni lebih ceria dan bahagia hendaknya...walaupun aku tak dapat pindah, namun aku terus akan mengisi borang pindah..huhuhuh

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

moga sukses dalam tahun 2009 nih....

Halezza Ibrahim said...

Moga tahun ini penuh dengan kejayaan

13may said...

selamat selamat :)