Apr 4, 2015

BUJANG

Lepas penat jogging kat Komplek Sukan Keningau hari tu kami sekeluarga gi minum kat kantin kompleks...tetiba ada sekor anak kucing ni datang kacau minta makan...boleh tahan gemuk dan cantik juga badannya..saya main main..dan terus jatuh cinta dengan dia...saya tanyalah adik tuan punya kantin..."kucing kau ke ni?... dia kata.."ada orang buang..masih menyusu masa kena buang..3 ekor adik beradik..tumpangkan susu kat ibu kucing kat sini" kata dia..."kalau nak bawaklah balik"..dia kata kat saya...
Saya fikir-fikir juga..kat rumah dah ada 3 ekor..agak agak kalau tambah sekor membebankan ke tidak..tapi sebab muka kucing tu yang sanga menggoda..saya tak tahan...akhirnya saya bawa pulang...nasib baik dia dah pandai makan makanan pejal..jadi tak rumit sangat nak menjaga...dalam kereta masa perjalanan pulang..macam macam kami fikir nak bagikan nama apa kat kucing tu....akhirnya..suami saya namakan dia Bujang...

Balik rumah saya masukkan dalam sangkar...mula-mula kucing saya yang lain macam rasa terancam ..tapi disebabkan budak bujang ni cenonet je lagi akhirnya semua pun ok...nampaknya kehadiran bujang macam jadi permainan pulak dengan kucing yang sedia ada..
mmmmauuahhh..sayang bujang

saya memang tak dapat tahan hati tengok dia

cubaan gigit kaki abang totom

semua kucing dia nak usik

Budak Bujang kecit ni kaki buli sebenarnya..:)

1 comment:

Ain Farahati Maarof said...

Comelnyerrr... kalau saya pun saya akan ambil bawa balik...

Salam perkenalan... jalan2 blogwalking~~ :-)