Feb 16, 2013

SEMBANG SEMBANG

Ooo saya sangat suka sembang ngan budak dua orang tu... maklum.,mama kan cikgu..mulut tak pandai berenti nak bercakap..hehe

di suatu hari

Ariq : Mama..ariq nak susu putih...ibu ariq suruh ariq minum susu putih
Mama : Ibu?...Ibu mana?
Ariq : Ibu tu ada lah kat rumah dia..
Mama : Kat mana rumah dia
Ariq: tu...kat sana..

imaginasi anak bujang ku..tetiba dia ada ibu pulak... kalau marah ngan mama mula lah cakap ibu dia baik ..mama nakal..huhu

di suatu hari yang lain

Mama : ibu ariq mana? (saja nak test)
Ariq : Ada kat rumah dia...
Mama : Dia buat apa
Ariq : dia sakit...selsema..awal-awal tadi ariq dah belikan dia ubat

masih tekal dengan imaginasi ibu dia..haiah

dan disuatu hari yang lain

Mama : Mama marah tau dengan ariq ni..kalau mama belikan mainan ariq selalu rosakkan
Ariq :..mana ada....ibu ariq kata ariq sayang harta

citt.... banyaklah kau punya ibu

dan di suatu hari yang lain lagi...

Mama : Masa mama sembahyang tadi ariq buat apa
Ariq :..ariq pergi dapur (sambil jalan berjengkit..siap buat aksi tu)  ariq ambil goreng pisang...ariq koyakkan goreng pisang...tangan ariq melekit.. ariq makan sikit..pastu ariq makan banyak..pastu ariq makan sikit..pastu ariq makan banyak

Mama : ok..ok..mama tau

panjang betul cerita nak makan goreng pisang

kakak zuyyin suka jugak menyembang...tapi tak delah mengarut cam ariq...kakak realistik sikit...

1 comment:

myfreeminded said...

Ish takutlah pulak dengar dia cite psl ibu tu. hehe

Psssttt: nodee, tak leh ke romovekan verified code untuk komen tu, malas tul nak meneropong nombor tu.. :)