May 25, 2010

Rumah Pertama Kami

Kami beli rumah ni hujung tahun 2007..Taman Duyung Ria..Melaka ..masa tu tak siap lagi...lebih kurang penghujung 2008 baru siap sepenuhnya...hujung tahun 2008 masuk api air..pasang grill..lampu kipas semua...lepas tu sepanjang 2009 tak de siapa pun duduk....sehinggalah mak uda kawin..sekarang mak uda le yang duduk umah ni.....kalau mak ude tak duduk sini..jadi le umah ni macam umah tinggal..haha

ni masa tunggu orang pasang kipas ngan lampu..

masa saya beli dulu harga rumah ni baru 193K tak sampai setahun harga dia naik sampai 230K...cepatkan..dan itulah antara sebab saya beli awal..kalau nak tunggu sampai pindah balik melaka baru nak beli ..ntah berapalah harganya nanti..pastu insuran pun mesti mahal sebab umur dah banyak...

saya beli guna gvmnt loan..full loan lagi tuh..25tahun...start mac tahun lepas potong gaji...aduh..baru habis setahun...ada lagi 24 tahun lagi tu.....ntah bila lah nak dapat duduk sini...macam lama je lagi kat Sabah ni
ni bahagian dalam


masa ni lom siap lagi...baru habis cat

bilik tidur utama..

Insya Allah raya tahun ni balik Melaka....mak ude kata dia buat kenduri cukur jambul untk baby dia ..nanti saya ambik gambau lagi yer..huhu

5 comments:

jfook said...

Nice house you have there. :)

Qaseh said...

huhu sekampong kita nanti kekekek

suhaisweet said...

nice house..really..and ur blog too..visit mine if free k.;D

syah shah said...

cantik rumah akak... lot tepi eh?

untung banyak tu masa akak beli dibanding harga sekarang... pehhh... jauh beza tuu...

nordee said...

jfook : terima kasih

qaseh..a'ah...sekampung..sebelah taman je kan..

suhaisweet : tq

syah syah ...taklah...lot tengah