Mar 22, 2018

Telefon bimbitku

Julai tahun lepas saya membeli telefon bimbit baru Samsung A7 menggantikan Samsung A5 saya yang lama..tujuan saya beli sebab Samsung A5 bateri cepat sangat habis..maklumlah dah lama saya pakai..disebabkan mengecas telefon berulangkali menjadi beban pada saya..makanya saya beli Samsung A7 tu...nak dijadikan cerita..sewaktu turun dari kereta saya terlupa saya letakkan hp tu di atas riba..bila saya turun ..terhempas hp tu di bahagian skrin...saya ingatkan glass yang cover bahagian depan tu yang pecah.. saya berfikir..mmm gantikan saja tempered glass kat depan tu sajalah...sekali sewaktu saya tarik tempered glass tu baru saya perasan...skrin pun crack jugak...Allahu...sedihnya...belum setahun pun..

Saya berfikir dan berfikir..kalau saya tukar skrin, kalau ada masalah lepas tu mesti lagi frust..dah keluar duit dekat rm700 nanti ada masalah lain pulak

Akhirnya selepas beberapa haris saya ambil keputusan beli hp yang lain..

Saya beli Samsung S8 sebab harganya jatuh agak banyak disebabkan Samsung S9 sudah berapa di pasaran beberapa minggu lalu. Skrin crack adalah pertama kali berlaku dalam hidup saya selepas menggunakan hp berbelas tahun..sedang menyedapkkan hati sebab terasa membazir juga...hahaha

retak #a7

keluar modal baru.. #s8



No comments: