Oct 19, 2010

MELAKA MAJU 2010

imbauan sejarah
kenapa tembam sangat muka aku masa ni..haha


kat jeti Kampung Umbai..beberapa tahun dulu..


20/10/2010

Tarikh Melaka maju ...saya sebagai orang melaka harus mengambil tahu hal ini...sungguh saya begitu bangga menjadi warga melaka...di mana segalanya bermula...banyak betul perubahan Melaka sejak saya kecil sampai sekarang..kadang-kadang..terasa sangat mendadak perubahan tu

bagi saya melaka adalah..tempat yang sangat sesuai untuk

i) melancong..ini termasuklah..melawat..mengambil gambar..terlalu banyak tempat yang menarik boleh diambil gambar ok! ..bermain..mencari ilmu..belajar sejarah

ii) membeli belah..ini termasuklah..membeli cenderamata..membeli makanan tradisi

iii) jalan-jalan cari makan...datanglah ke Umbai terapung untuk makan ikan bakar..atau asam pedas ..atau nak cari ulam-ulaman dan cencaluk


dan macam-macam lagilah.......kalau nak tau datanglah ke Melaka..:D

2 comments:

Syah Shah said...

ooowwwhhhh~~ saya sangat teringin nak jalan-jalan satu melaka... terutamanya food hunting... heheheheheh :P :P

tapi seringkali masa membataskan niat... Huhu~~

apek said...

terima kasih sama2 sokong melaka. hahahaha