Apr 11, 2016

Hobi saya

Hobi saya ialah...ambil gambar...main dengan kucing....blogging. ..eh banyak pulakkan.. menggambar memberi kepuasan yang berbeza..saya suka ambil gambar antaranya kerana saya mau melihat perubahan setiap satunya..anak saya yang semakin membesar..kucing2 yang semakin lincah dan saya yang semakin berusia...menggambar adakalanya menjadi mendium merefleksi pencapaian kita dalam hidup..merakam sejarah sendiri kerana kita bukan siapa2 yang orang nak rakam sejarah kita...menggambar juga merakam sekali perasaan saya ketika itu...hanya saya yang tahu cerita di sebalik gambar yang dirakam...hanya saya yang tahu sama ada perasaan saya benar atau palsu ketika itu...gambar juga merupakan diari hidup secara tidak langsung pada saya..
Ini zuhal...saya dah lama nak kucing yang macam ni...akhirnya tercapai juga...walaupun ibunya baka main coon..saya tak tau mana dia dapat suami baka gini..hihi


Ini di Kimanis...langsung tak plan..terus terfikir dan pergi. .tapi seronok sangat masa ni...



Ini masa kat rumah mak di kampung...sehari sebelum balik keningau setelah berada sebulan di kampung




Ini masa di Langkawi..hujung tahun lepas..

Makan pasembor di tepi pantai di Pulau Langkawi

Jadi menggambar memang hobi saya yang saya rasa sangat berbaloi. ..rasa puas..masa kita tak dapat beli atau ulang ...tapi kenangan sentiasa boleh kita simpan.. 

No comments: