Jan 24, 2012

The Real Farm Ville




macam kampungkan belakang rumah kami...(poyo)
ada pisang..kelapa..limau bali..rambutan..kuini..ubi....mangga..

muahaaa..... macam lucu je kan berkebun bagai kat taman perumahan...kebetulan belakang rumah kami ni ada tanah kosong..kadang-kadang jiran-jiran parking kereta mereka yang "berlebihan" tu kat belakang ni..tapi sebab kawasan ni biasanya terbiar maka saya dan suami pun mengambil kesempatan berbudi pada tanah...lagi pun dulu kawasan ni semak ..banyak ular..bila dah bersih rasa selamatlah sikit.

Yang  seronoknya..petang-petang bersantai dengan anak-anak kat kebun yang tak seberapanya ini..minum air kelapa..main buaian..bersihkan daun kering...seronok le budak berdua tu..

pisang batch ketiga dan keempat...wahhh

tunggu papa ..tak sabau ni
haaaa   dah dapat
posing celah pokok

yang paling heroooo

limau bali..kecik je pun


kawasan belakang rumah yang masih kosong..hoho (ada niat nak majukan)

1 comment:

syah shah said...

seronok jugak rumah ada tanah, walau tanah pinjam belakang rumah... heheheheh :D :D

rumah saya takde tanah, kena turun tangga baru dapat tanah... huhu~