Dec 21, 2010

ariq yang menceriakan




** semua gambar ini diambil pada hari yang sama...macam-macam aktiviti dia

dah puas main penyapu...ambik bakul masuk dalam bakul pulak




bersama papa tersayang...

apa papa buat semua nak ikut...


sehari bersama ariq yang sangat menceriakan...kadang-kadang mama rasa macam tepu dengan kerenah ariq...macam-macam idea ariq mengisi masa..paling dia suka main penyapu... "apu apah."..asik tu je dia cakap...

gaya seorang perwira bersama penyapu..haha..kalau ambik penyapu siap ambik pengaut sampah sekali...

bulan memang suka ngan ariq...dari ariq kecik lagi selalu je tidur sebelah ariq..tak tau le nape


lagi...ariq suka main kucing...meowwww...melekat meow nye...tapi yang kelakau sangat...ariq panggil kucing aku yang nama konah tu kokak.."kokakkkk...." dia panggil bulan..."ula"

lagi...ariq suka main motor papa...hari tu tetiba dah ada kat dalam bakul motor..tekejut beruk mama...tak larat nak marah dah..kejap2 dia panjat..main kusyen..main panjat tingkap..panjat grill...main majalah papa.. dan pantang buat apa2 mesti tengok cermin..

pantang jumpa cermin

rasa-rasanya semua ibu yang ada anak lelaki menghadapi masalah kelasakan anak..pada usia setahun setengah ni...semua benda dia nak cuba..nak explore..nak tahu..nak siasat...jadi..mama kena lah layan....yang bestnya...ariq ni sangat ceria..ketawa jer...kalau dia bangun tidur biasanya terus duduk lepas tu dia ketawa mengekek...hampir setiap hari macam tu..tapi kalau kena marah dia punya merajuk tahan jugaklah nak layan....lagi satu...paling suka menyakat kak yin...semua yang kak yin pegang ariq nak ambik...nasib baik kak yin dah besar sikit..pandai dah mengalah..

1 comment:

VioLa said...

haha...lucu jgk anak tc....